turystyka Wiadomości Branżowe

Seriale ATM Grupy w dziesiątce najchętniej oglądanych

Spośród realizowanych przez spółki ATM Grupy SA produkcji „Siła wyższa” jest najchętniej oglądaną polską serialową nowością w jesiennej ramówce. Wraz z „Ojcem Mateuszem” i „Światem według Kiepskich” należy też do pierwszej dziesiątki najlepiej oglądanych polskich seriali. „Galeria” pozostaje najbardziej udanym debiutem z gatunku soap opera.

Premierowy odcinek „Siły wyższej” przygotowanej przez Studio A dla TVP 1 obejrzało 4,3 mln widzów. Serial miał także najwyższy udział w grupie 4+ - 27 proc. Dzięki takim wynikom Jedynka została liderem pasma. Nowy serial Studia A wyprzedził  także „Lekarzy” w TVN (3,1 mln widzów, 25,4 proc. w grupie 4+) i „Przyjaciółki” w Polsacie (2,6 mln, 25,2 proc. w grupie 4+). „Siła wyższa” zajmuje obecnie piątą pozycję w top 10 najlepiej oglądanych polskich seriali – patrz ranking poniżej. Wyższe, trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje „Ojciec Mateusz”, realizowany przez należącą do ATM Grupy spółkę Baltmedia. Nowy sezon serialu ogląda średnio 5,1 mln widzów (udział w grupie 4+ to 33,3 proc.). W rankingu tym znalazła się też inna produkcja ATM Grupy - „Świat według Kiepskich”. Ten jeden z najstarszych seriali na polskim rynku, wciąż bawi średnio 2,7 mln widzów (18,9 proc. w grupie 4+).

Natomiast „Galeria” pozostaje najbardziej udanym debiutem z gatunku soap opera w ciągu ostatnich czterech sezonów ramówkowych. Na starcie, w pierwszym tygodniu emisji „Galeria” gromadziła średnio 3,2 mln widzów, podczas gdy „Linia życia” i „Rezydencja” – po 2,5 mln. Intensywnie promowana nowość  Jedynki – „Wszystko przed nami” gromadzi również mniejsza widownię –  średnio 1,45 mln. Ponadto celem postawionym przez TVP 1 przed twórcami serialu było też podjęcie próby odświeżenia pasma, poprawienie jego profilu widowni i został on osiągnięty. „Galeria” przyciąga więcej kobiet i młodych widzów, mieszkańców większych miast, z wyższym wykształceniem i lepszymi dochodami, a więc targety atrakcyjne dla reklamodawców. Obecnie serial, który od jesieni emitowany jest w nowym paśmie, o godz. 18.45 ogląda średnio 1,8 mln Polaków. Tym samym „Galeria” zwiększyła widownię tego pasma o 450 tys. widzów, a jego udział w grupie 16-49 o 43 proc.

  

W rankingu TOP10 wszystkich seriali i telenowel w jesiennych ramówkach aż trzy miejsca przypadły produkcjom realizowanym przez spółki ATM Grupy SA. Wszystkie dane za Nielsen Audience Measurement.

 

 

        AMR SHR %
Date Channel Description Start time (r) 4+ 4+
24-09-2012 TVP2 M JAK MILOŚĆ /TELENOW.POL./ 20:41:11 7 463 020 47,02%
26-09-2012 TVP2 NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ 20:42:33 5 822 779 38,43%
06-09-2012 TVP1 OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ 20:28:27 5 122 820 33,62%
24-09-2012 TVP2 BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./ 20:06:00 4 688 002 30,59%
02-09-2012 TVP1 SIŁA WYŻSZA /SER.POL/ 20:22:19 4 325 885 27,04%
08-09-2012 TVP1 KOMISARZ ALEX /SER.KRYM.POL/ 20:26:22 3 570 383 25,52%
17-09-2012 TVN LEKARZE /SER.OBYCZ.POL./ 21:30:15 3 148 417 25,44%
18-09-2012 TVN NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ 20:06:15 3 098 065 20,56%
25-09-2012 TVN PRAWO AGATY /SER.OBYCZ.POL./ 21:30:02 2 844 295 22,24%
25-09-2012 Polsat ŚWIAT WEDŁUG KIEPSKICH /SER.KOM.POL./ 19:35:03 2 729 780 18,94%

Similar Posts