turystyka Wiadomości Branżowe

Samsung stawia na Smart Culture

Samsung został partnerem technologicznym wystawy „Wywyższeni. Od faraona do Lady Gagi”, która inauguruje Rok Jubileuszowy Muzeum Narodowego w Warszawie. Wspierając spektakularną wystawę produktami, które stają się jej integralną częścią i wprowadzając nowe technologie umożliwiające niecodzienne prezentowanie eksponatów, firma inauguruje wyjątkowy autorski program: Samsung Smart Culture.

Założeniem zakrojonego na szeroką skalę projektu Samsung Smart Culture jest wspieranie najważniejszych placówek kulturalnych w Polsce – muzeów i centrów sztuki. Poprzez dostarczanie możliwości jakie stwarzają nowe technologie i łączenie ich z tradycjami i dziedzictwem polskiej kultury Samsung pragnie prezentować sztukę w niecodzienny sposób.

Dzięki technologii jaką oferuje Samsung możemy sprawić, że świat kultury i sztuki stanie się bardziej przystępny i z pewnością jeszcze bardziej fascynujący – mówi Olaf Krynicki, rzecznik prasowy firmy Samsung. Samsung Smart Culture sprawi, że każdy będzie miał okazję obcować ze sztuką w zupełnie  inny, rzadko spotykany dotąd sposób. Dzięki połączeniu dwóch obszarów - sztuki i technologii - odpowiadamy na zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Ta wyjątkowa synergia pozwala na doświadczanie zupełnie innego wymiaru kultury – dodaje. 

Wystawa „Wywyższeni. Od faraona do Lady Gagi” prezentuje ikony, obrządki i atrybuty wywyższenia oraz władzy od czasów starożytnych aż do współczesnych. Zwiedzający znajdą tu informacje zarówno o celebrach pogrzebowych Egipcjan, jak i o narodzinach świata współczesnych celebrytów. Wizytówką wystawy jest zestawienie wizerunków dwóch kobiet – Doroty de Biron oraz Lady Gagi – które osiągnęły wysoki status w społeczeństwie swojej epoki.

W tym niezwykłym połączeniu eksponatów z różnych epok produkty firmy Samsung stanowią integralną częścią wystawy. Na tabletach Samsung Galaxy Tab można oglądać portrety autorstwa znanych fotografów, a na telewizorach Samsung Led TV filmy nawiązujące do określonych tematów prezentowanych na wystawie.

Współpraca podjęta z Muzeum Narodowym, którego Samsung jest partnerem technologicznym, to oficjalny początek programu wspierania polskiej kultury przy wykorzystaniu nowych technologii stworzonych przez  koreańską firmę. Efekty połączenia kultury z nowymi osiągnięciami technologicznymi można także zobaczyć na wystawie w Zamku Królewskim w Warszawie zatytułowanej „Pod wspólnym niebem – Rzeczpospolita wielu narodów, wyznań, kultur (XVI – XVIII w.)”, której Samsung jest sponsorem.

Wystawa w Muzeum Narodowym będzie czynna przez trzy miesiące, począwszy od piątku 18 maja. Informacje na temat godzin otwarcia Muzeum Narodowego oraz cen biletów można znaleźć na stronie www.mnw.art.pl. Rok Jubileuszowy Muzeum Narodowego odbywa się pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego.

Similar Posts