turystyka Wiadomości Branżowe

PKO Bank Polski nagrodzony przez Polski Instytut Sztuki Filmowej

Instytut uhonorował Bank nagrodą specjalną za wspieranie rekonstrukcji cyfrowej dzieł polskiej kinematografii w 2011 roku. Podczas uroczystej gali statuetkę w imieniu Banku odebrał Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Następnie odbył się specjalny pokaz zrekonstruowanego cyfrowo w ramach mecenatu Banku kultowego filmu „Rejs”.

PKO Bank Polski zaangażował się w utrwalenie i popularyzację dorobku polskiej kinematografii włączając się do programu digitalizacji klasyki polskich filmów. Dzięki finansowemu wsparciu Banku analogowo zapisane filmy narażone na zniszczenie będzie można oglądać w doskonałej jakości dźwięku i obrazu.

Do rekonstrukcji cyfrowej na podstawie badań oglądalności wybrano dziesięć tytułów. Premiera pierwszego odnowionego filmu odbyła się podczas ubiegłorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Publiczność obejrzała „komedię meldunkową” „Nie ma róży bez ognia”.

Do tej pory zrekonstruowano również inne komedie Stanisława Barei: „Miś”, „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz”, „Brunet wieczorową porą”, „Poszukiwany, poszukiwana” oraz „Panny z Wilka” A. Wajdy i klasykę  kina młodzieżowego „Szatan z VII klasy” Marii Kaniewskiej. Listę zamyka kultowa komedia Marka Piwowskiego „Rejs”. W trakcie rekonstrukcji są  „Człowiek z marmuru”’ oraz  „Człowiek z żelaza”.

Projekt digitalizacji arcydzieł polskiej kinematografii objął swym patronatem Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Do jego stałych partnerów należą: Polski Instytut Sztuki Filmowej, studia filmowe i twórcy, którym na sercu leży pozostawienie następnym pokoleniom dorobku polskiej kultury.

 

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2012 roku wyniósł 1,95 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu „Rzeczpospolitej” - „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

 

Similar Posts