turystyka

Druga edycja Digital Signage Trends zakończona sukcesem

Druga edycja Digital Signage Trends zakończona sukcesem

Data wprowadzenia informacji: 2011-06-17

8 czerwca br. w Warszawie zakończyła się druga edycja międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends 2011. W imprezie uczestniczyło ponad 250 osób zainteresowanych tematem cyfrowej komunikacji marketingowej. W trakcie dwudniowego forum przeprowadzono cieszące się ogromnym zainteresowaniem debaty tematyczne i wygłoszono około 40 prelekcji. Patronat merytoryczny nad przedsięwzięciem, organizowanym przez agencję 4d media relations, objęło stowarzyszenie branżowe Polish Digital Signage Association.

Konferencja pokazała szeroki wachlarz rozwiązań multimedialnych stosowanych w nowoczesnej komunikacji marketingowej – i to uważam za jej największy sukces. Połączenie formuły wystawienniczej z konferencją wydaje się bardzo trafionym pomysłem, a co więcej – udało się połączyć niemal wszystkie dziedziny wiedzy związane z Digital Signage – komentuje Grzegorz Góralczyk, Szef Działu Digital Signage w SQM.

Organizatorzy konstruując agendę konferencji potraktowali temat bardzo szeroko i wyczerpująco. Podczas konferencji przedstawiono przede wszystkim wiele studiów przypadków, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Prelekcje opisujące realizacje systemów Digital Signage dotyczyły miedzy innymi wdrożeń w sieciach Empik, Tesco, liniach lotniczych Lufthansa, w salonach BMW, w lokalach gastronomicznych jak Burger King, a także realizacji w galeriach handlowych czy lokalach rozrywkowych. Uczestnicy mogli dowiedzieć się więcej na temat takich nowości jak np.: interaktywne lustra czy kiosk z cyfrowym menu, zbierający zamówienia.

Zaprezentowano nie tylko systemy reklamowe, ale również informacyjne, np. wspierające pracę administracji publicznej czy sądów. Podczas konferencji szeroko omówiono również zagadnienia sprzętowe. Obszerne bloki tematyczne dotyczyły nośników, playerów Digital Signage oraz oprogramowania DS.

Dużym zainteresowaniem uczestników Digital Signage Trends 2011 cieszył się Content Day, który prowadziła Andrea Le Vot, Menadżer ds. Marketingu i badań w firmie BlueFox, która jest europejskim liderem w dostarczaniu kontentu dla monitorów cyfrowych. Podczas spotkania wymieniono kilka przykładów zastosowania kontentu na ekranach. Komentowano błędy które popełniono przy tworzeniu zasobów multimedialnych i szczegółowo je analizowano. Uczestnicy Content Day, którzy dopiero rozpoczynają swój biznes z Digital Signage, mogli podyskutować ze swoimi kolegami z branży i dowiedzieć się wielu istotnych kwestii w tym temacie.

W trakcie dwóch dni konferencyjnych, równolegle z wykładami odbywały się również targi. W dwóch salach wystawienniczych na powierzchni ponad 400 m2 zaprezentowali swoje rozwiązania producenci sprzętu, rozwiązań informatycznych DS oraz podmioty projektujące, wdrażające oraz zarządzające sieciami DS. Wykłady i warsztaty były jednocześnie tłem do wielu owocnych rozmów biznesowych, gdyż konferencja przyciągnęła zarówno głównych graczy rynku DS w Polsce, jak i wiele firm i instytucji zainteresowanych tą formą komunikacji z klientem.

Paweł Noga, Członek Zarządu DDS Poland Sp. z o. o. powiedział o Digital Signage Trends: Konferencja DST 2011 była bardzo ważnym wydarzeniem w branży digital signage w Polsce. Coraz więcej osób i firm – klientów końcowych – zainteresowanych rozwiązaniami cyfrowej komunikacji wzięło udział w bardzo obszernych panelach i prelekcjach, co oznacza, że pojawia się realna potrzeba edukowania rynku oraz pokazywania najlepszych praktyk i wymiany poglądów. Wiele firm, na co dzień konkurujących ze sobą, podczas tej imprezy łączy swoje siły w celu propagowania idei nowych technologii wykorzystywanych w biznesie. Dzięki obecności zagranicznych gości DST staje się imprezą międzynarodową, przez co rośnie jej prestiż, ale też i odwiedzający mogą poznać rozwiązania stosowane w Europie, czy na świecie. Podsumowując, tegoroczne DST uważam, że było udaną imprezą, która otwiera drogę dla naszej branży i pozwoli przyszłym klientom na poznanie dostępnych rozwiązań i osiągnięć w sposób bezpośredni. Z pewnością nasza firma będzie uczestniczyła w kolejnych wydarzeniach DST.

Podczas Konferencji Digital Signage Trends, Stowarzyszenie Polish Digital Signage Association przyznało nagrody firmom, które wykorzystują nowoczesne produkty Digital Signage w systemach reklamowych, promocyjnych oraz informacyjnych jak również twórcom kontentu, producentom oraz integratorom systemów Digital Signage, właścicielom obiektów oraz właścicielom sieci Digital Signage. Celem Konkursu było wyróżnienie w kilku kategoriach najlepszych produktów i usług, stosowanych w branży Digital Signage w Polsce oraz ich promocja podczas konferencji DST 2011. Jednym ze zwycięzców była firma SQM. Dla SQM było to pierwsze tego typu spotkanie, tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy zaprezentować innowacyjne rozwiązania Grassfish, a jednocześnie nasza praca została doceniona w postaci nagrody PDSA za wzorcową instalację Digital Signage w Hotelu Remes – powiedział Grzegorz Góralczyk, Szef Działu Digital Signage w SQM.

Mariusz Orzechowski, pomysłodawca konferencji, V-ce Prezes PDSA, Dyrektor NEC Display Solutions w Polsce, powiedział po jej zakończeniu: DST11 oceniam bardzo pozytywnie. Oczywiście moja opinia jest nieco subiektywna, bowiem byłem mocno zaangażowany w przygotowanie merytoryczne DST11, niemniej zarówno z perspektywy moich oczekiwań, jako współorganizatora jak i sponsora imprezy, uważam DST11 za duży sukces. Program konferencji, który był mocno napięty, udało się zrealizować w całości, dzięki czemu uczestnicy mogli wziąć udział aż w 39 ciekawych i co ważne różnorodnych prelekcjach, każdy mógł wybrać coś dla siebie. Część wystawiennicza, która była nie tylko większa niż w 2009 roku, ale przed wszystkim dużo ciekawsza merytorycznie, również przyciągała większą uwagę uczestników. Obawiałem się, jakim zainteresowaniem cieszyć się będą Content Day oraz Konkurs PDSA Awards 2011, oba organizowane po raz pierwszy. Na potrzeby Content Day przeznaczono małą salkę, oryginalnie zaplanowaną na 10 osób. W spotkaniu uczestniczyło aktywnie aż 14 osób. Widać, ze forma warsztatów tematycznych jest potrzebna i warto ją kontynuować, ulepszając formułę z roku na rok. Podobnie konkurs, cieszył się dużym zainteresowaniem, nominowanych było aż 28 prac, co na pierwszy raz i bardzo krótki okres zgłoszenia i przygotowania jest naprawdę dużym sukcesem. Międzynarodowe jury musiało poświecić sporo czasu na zapoznanie się i właściwą ocenę wszystkich prac. W rozmowach kuluarowych, późniejszych mailach pojawiały się bardzo pozytywne komentarze i pierwsze oceny sponsorów / partnerów dotyczące formuły i organizacji DST11 oraz deklaracje, że na kolejnym DST12 ich firm na pewno nie zabraknie. Z kolei od strony sponsora nie pamiętam eventu, gdzie nasi wszyscy handlowcy byli aż tak bardzo zajęci w konkretnych rozmowach na temat naszych rozwiązań oferowanych na DST11. Reasumując, kosztowało nas to sporo wysiłku, ale na pewno było warto.

Patronami medialnymi przedsięwzięcia byli: TV Biznes, OOH Magazine, Modern Office Manager, Gazeta Bankowa, Visual Communication, CRN, Hotelarz, Infomarket, Trade Marketer, TPSM oraz portale: Wirtualna Polska, Marketing przy Kawie.

Sponsorami tytularnymi konferencji były firmy: NEC Display Solutions, Infobox, DDS Poland, SQM.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie: www.digitalsignagetrends.pl

Informacje o firmie:
4D s.c. jest agencją PR działającą od 1999 roku. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze medialnej firm

z branży IT. Przez prawie 10 lat obecności na rynku współpracowała długoterminowo z kilkudziesięcioma firmami, takimi jak: NEC Display Solutions, Comes, Goclever, Philips, Edimax Technology, ITL Polska, Media-Tech, Sharp i wiele innych.

Dzięki znajomości specyfiki mediów oraz aktywnej i systematycznej współpracy z dziennikarzami, agencja 4D z sukcesem kreuje wizerunek medialny swoich klientów. Specjalizuje się przede wszystkim w launchingu i relaunchingu marek, oraz stałej obsłudze Media relations. Ponadto jest organizatorem konferencji jak np. Eurocinema Expo czy Digital Signage Trends oraz spotkań partnerskich i innych eventów realizowanych w ramach współpracy z klientami.

Z myślą o skutecznym i rzetelnym przekazie informacji Agencja 4D uruchomiła w 2000 roku serwis prasowy www.4press.pl poświęcony tematyce teleinformatycznej. Codziennie za jego pośrednictwem dystrybuowane są wiadomości do wszystkich kluczowych mediów w Polsce.

Źródło: 4d media relations

http://www.4press.pl/index.php?p=12194

Similar Posts