Ericsson we współpracy z didżejem Aviciim wyznacza nowe trendy w branży muzycznej

  • Ericsson we współpracy z super-didżejem i producentem muzycznym Aviciim stworzy pierwszy na świecie przebój metodą crowdsourcingu, wykorzystując nagrania, które od 9 stycznia mogą przysyłać fani
  • Studium przypadku wykazało, że branża muzyczna jest w czołówce pod względem wdrażania nowych modeli biznesowych usprawniających współpracę w społeczeństwie sieciowym

Ericsson nawiązał współpracę ze światowej sławy didżejem i producentem muzycznym o pseudonimie Avicii, aby pokazać, w jaki sposób społeczeństwo sieciowe sprzyja innowacjom i nowym rozwiązaniom biznesowym.

„Networked Society” to używane przez firmę Ericsson określenie oznaczające świat, w którym łączność między ludźmi, miejscami i rzeczami w czasie rzeczywistym zmienia sposób funkcjonowania firm i korzystania z rozrywki. Branża rozrywkowa ma już na swoim koncie sukcesy we wdrażaniu nowych modeli biznesowych. Zaczęła od dystrybucji cyfrowej, aby teraz zrobić kolejne kroki w dziedzinie tworzenia i produkcji muzyki. Znakomitym tego przykładem jest nowy projekt,  który Ericsson wykorzysta w rozmowach z partnerami reprezentującymi inne branże.

Avicii jest młodym, progresywnym artystą, który zdążył już przetestować nowe sposoby pracy i tworzenia muzyki. Dzięki swoim dwóm nowym singlom, wydanym przez Universal Music Sweden, w krótkim czasie zyskał kilkadziesiąt milionów fanów tylko w mediach społecznościowych.  Ostatnio znalazł się na drugim miejscu w opublikowanym przez magazyn Forbes rankingu najbardziej wpływowych w branży muzycznej ludzi przed trzydziestką.

Projekt „Avicii x You” rozpocznie się na całym świecie 9 stycznia, gdy Avicii poprosi fanów i producentów z całego świata o przysyłanie plików muzycznych przez Internet. Didżej jako producent wykonawczy będzie odpowiedzialny za odpowiednie wykorzystanie otrzymanych treści, tj. linii basowych, efektów akustycznych, melodii, rytmów i partii wokalnych. W rezultacie powstanie pierwszy na świecie przebój stworzony metodą crowdsourcingu. Jego premiera odbędzie się 26 lutego.

„Bardzo się cieszę, że mogę zaprosić moich fanów do udziału w procesie tworzenia utworu” – mówi Avicii.  „W ten sposób wprowadzimy nową jakość w dziedzinie produkcji i dystrybucji, a prawdopodobnie również wykonania muzyki”.

„Realizując projekt »Avicii x You«, chcemy po raz kolejny zapoczątkować w naszej branży nowe trendy i jako jedni z pierwszych wykorzystać możliwości oferowane dziś przez technologie społecznościowe” – mówi Ash, menedżer i partner Aviciiego. „Mamy nadzieję, że w rezultacie Avicii zyska jeszcze większą popularność jako znakomity producent, a elektroniczna muzyka dance – nowych fanow. Udowodnimy, iż w tworzeniu przebojów mogą uczestniczyć nie tylko profesjonaliści. To projekt, który daje dużo radości. Inspiruje i angażuje społeczność internetową na całym świecie”.

„Rozwój technologii informatycznych i telekomunikacyjnych spowodował ogromne zmiany w branży muzycznej” – mówi Per Sundin, dyrektor zarządzający przedsiębiorstwa Universal Music Sweden. „Dziś najważniejsze jest wykorzystanie nowych możliwości oraz sposobów produkcji, marketingu i dystrybucji muzyki. To bardzo ciekawy projekt, który zbliża do siebie artystów i fanów. Połączenie talentów didżeja Avicii i fanów muzyki oraz firm Ericsson i Universal Music przyspieszą zmiany w branży muzycznej”.

„Nasze doświadczenie we wdrażaniu i wspieraniu komunikacji mobilnej, sieci szerokopasmowych i usług w chmurze będzie w tym projekcie bardzo przydatne”.

 „Przewidujemy, że do roku 2018 ruch danych w sieciach komórkowych wzrośnie około 12-krotnie w porównaniu ze stanem obecnym, głownie dzięki usługom rozrywkowym” – mówi Arun Bhikshesvaran, dyrektor ds. marketingu w firmie Ericsson. „Ponadto, jak wynika z naszej publikacji »10 głównych trendów konsumenckich 2013«, rozrywka, współpraca i kreatywność społecznościowa mieszkańców wielkich miast oraz usługi w chmurze są najważniejszymi elementami rozwijającego się społeczeństwa sieciowego”.

„Będziemy realizować proces kreatywny wspólnie z didżejem Avicii, menedżerem  Ashem z firmy At Night Management oraz firmą Universal Music Sweden, co jest dla nas dużą atrakcją. Dzięki temu projektowi pokażemy również klientom, jak mogą przekształcać swoje przedsiębiorstwa. Współpraca z klientami i partnerami ułatwia nam realizację wizji Networked Society" – podsumowuje Bhikshesvaran.

Więcej:

www.aviciixyou.com

Forbes ranking, w którym Avicii został uznany drugim najbardziej wpływowym muzykiem poniżej 30 roku życia

Film z ogłoszenia informacji o współpracy

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

 

 

 

Authors

Related posts

Top